Известие

Collapse
No announcement yet.

Чип за 156 2.0TS,16V предимства и недостатъци?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Чип за 156 2.0TS,16V предимства и недостатъци?

    Колеги моля да споделите впечатления и мнения за чипосването на бензинката 156, 2.0TS, 16V, 155 кс. ???
    Какви са предимставата и недостатъчците. Проблемите и ефекта от цялата работа, струва ли си човек да го направи


    ПП. Говоря специално за чипа на Digital Tuning

  • #2
    И аз се интересувам. Интерсува ме какво ще постигна с чипа! Интересни ще са мненията на собственици на кили с чипове!

    Comment


    • #3
      Изрових тук една 4 годишна тема...та някой с този двигател и чип покарал ли е достатъчно дълго за да изкаже мнение?
      156 2.0TS 155hp; Suzuki GSX-R600

      Comment


      • #4
        Аз имам наблюдения само върху чипа с който съм,той е от Петко, проблеми с двигателя съм нямал,а и не очаквам да имам,ефект има,но е минимален и това не се дължи на калпав чип,просто при бензиновите коли не е като при дизелите по простата причина,че няма турбина, а и нещата са така пресметнати,че да се пази двигателя и сединителя,а не с цената на още 10 коня и малко въртящ момент да рискуваш да се получат големи детонаций в мотора и т.н. и да го строшиш или да сменяш феродов диск на 20 000км.
        Личното ми мнение е ,ако не смяташ да правиш по серьозен силов тунинг,то и от чип може би няма смисъл,не че ще ти нареди или е лошо да го имаш,но трябва и някой лев да имаш все пак за даване! Успех!
        156 2.0TS 155к.с.+ремап

        Comment


        • #5
          Само от чип на бензинов двигател не може да се скапе съединителя по-бързо...При дизела е друго

          За да си наясно реално какво се е случило след "чипосване" е хубаво да се иде на едно дино преди и след чипа

          Още по-хубаво е, ако ти закачат и една широколентова ламбда и с нейна помощ в движение да се докарат смесите

          Иначе като плюсове от чипа : всички ги знаем
          Минуси : Трябва да се кара със 100 октанов бензин, който си е скъпичък ...

          п.с. Ти защо си сигурен, че сега нямаш детонации ?
          Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 14:53.
          Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

          FIAT Coupe 16VT
          Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

          Comment


          • #6
            То аз небях сигурен,че нямам и с оригиналния софтуер. ХА!
            А защо след мапването трябва да се кара 100 октана,че аз по този въпрос незнам нищо?
            Благодаря предварително!
            156 2.0TS 155к.с.+ремап

            Comment


            • #7
              ами по принцип от чипа има смисъл защото, T.S. много лесно ражда като мотора не се пази и не се кара с хубаво масло и хубав бензин така че при чипосване винаги карасш с 100 октана и се предполага че си държиш на колата .
              минуси аз невиждам от чип
              Last edited by paparak_ivi; d.m.y г., 21:31.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Quattro Покажи съобщение
                Аз имам наблюдения само върху чипа с който съм,той е от Петко, проблеми с двигателя съм нямал,а и не очаквам да имам,ефект има,но е минимален и това не се дължи на калпав чип,просто при бензиновите коли не е като при дизелите по простата причина,че няма турбина, а и нещата са така пресметнати,че да се пази двигателя и сединителя,а не с цената на още 10 коня и малко въртящ момент да рискуваш да се получат големи детонаций в мотора и т.н. и да го строшиш или да сменяш феродов диск на 20 000км.
                Личното ми мнение е ,ако не смяташ да правиш по серьозен силов тунинг,то и от чип може би няма смисъл,не че ще ти нареди или е лошо да го имаш,но трябва и някой лев да имаш все пак за даване! Успех!
                Благодаря за бързия отговор,за онези които ще кажат,че има доста изписано по темата за чипа искам да кажа,че написах "чип" в търсачката и изчетох всичко що излезе. Видях че има недоразвита тема точно за моя мотор и затова съживих тематa.
                Quattro какъв е точно минималния ефект, който си почувствал? Не съм рейсър и не мисля да правя бърза алфа. Спортен филтър имам, само защото ми се потроши кутията на възд. филтър и ми трябваше бързо решение. След време може би ще махна само катализатора...Та въпроса ми е струва ли си да чипосам колата (ежедневка) за да живне още малко и в ниските обороти,а и да се поразтовари малко двигателя? Карам си я нормално,дори не съм чувал прекъсвача,но на светофара ако има мераклии никога не отказвам...
                156 2.0TS 155hp; Suzuki GSX-R600

                Comment


                • #9
                  Мисля,че това,че даден бензин е 95 октана не означева,че е некачествен и респективно не означава,че ако караш с такъв не си държиш на колата,друг е въпроса,че въпреки това,че ТС е капризен като подръжка мотор,аз знам,че не е много капризен към горивото,естествено това не значи,че няма значение какво наливаме в резервоара!
                  Аве няма лошо,да си направиш едно ремапче,още повече,че съм чувал,че оригиналния софтуер не е много добър и дава бедна смес във високите обороти,а по добрия въртящ момент можеш да постигнеш със олекотена демпферна шайба,шунтиране на балансиращите валове,а защо не и едно леко олекотяване на маховика,но там вече и занимавката е по голяма.
                  Last edited by Quattro; d.m.y г., 18:42.
                  156 2.0TS 155к.с.+ремап

                  Comment


                  • #10
                    ТС-а на макс натоварване държи смес от 12.5 без чип без да прави детонации разбира се. Моторите раждат и тоя мит че раждат от бедна смес е само мит, а те си раждат не от това. Бедна смес може да се получи при дефектирал дебитомер например и тогава с чип и без чип пак на магистралата може да роди. Даже с чипа е още по-рисковано. За това след чип се изисква каране с 100 октана, и много добра поддръжка на мотора и инжекциона.

                    В какво се изразява чипа според вас? Обогатяване на сместа и увеличение на аванса при атмосферните е най-честата практика. Вече зависи какъв е мотора и какви други екстри има. При чипа на ТС-а може много хубаво да се изграе с колектора и с вариатора, с началото на фазите на впръскване (нещо което се изисква при монтирането на спортни валове например). Но това е друга тема.

                    При чипа важно е сместа да бъде не по-бедна от 13 и не по богата от 12.5. Аванса да бъде на границата на детонацията при високи натоварвания. Тънка граница иначе между мощност и спънка. Ако сме под нея по безопасно с мощност не на максимума, и обратно ако сме над нея имаме опасност от детонации следствие на което дефектирали бързо запалителни свещи, клапани, бутала дори и пак голям спад във въртящия момент и мощността.

                    Тези неща се измерват и се настройват на границата която позволява конкретния двигател в конкретното си техническо състояние.

                    Относно разликата с чип и без на ТС-а е и малка и не чак толкова малка. Аз мисля, че всеки би останал доволен.

                    Малко малко, но от сърцето на Алфа си е и много

                    Сега за горивото и софтуера още нещо: Инженерите от Фиат са си го сметнали доста добре дори и след всяка промяна мапера който ще прави чипа може да обесни на клиента кога може да си кара с 95 и кога трябва със 100. Не всички режими на работа изискват 100 октана разбира се. Има и такива моменти когато пре-спокойно може да се налива 95 стига да се спазват указанията на мапера.
                    Last edited by oem; d.m.y г., 15:23.
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от paparak_ivi Покажи съобщение
                      защото, T.S. много лесно ражда като моторако не се пази и не се кара с хубаво масло и хубав бензин
                      Че кой не ражда от кофти масло и бенз......
                      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                      Comment


                      • #12
                        прав си но тс знаеш ,че с чип е по одбра сместа и във високите е по добре тс и малко по рано трагва в ниските !!!

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от paparak_ivi Покажи съобщение
                          прав си но тс знаеш
                          Все още нищо не знам, и не съм се убедил че ако имаш стокова бензинка(ся да боднеш един спортен филтър не е връх на тунинга) и земеш да я мапнеш и ще усетиш разлика дето да се струва тия 200 - 300 лв.......може би ще ти се иска да я има, ще си мислиш че я има, и ще разправяш че я има, да са оправдаеш пред себе си грешните пари дето си дал......ся при някой найстина може и да има разлика, в зависимост от това кой и как, но аз все още не вярвам в това.......ако сложиш едни валци, пилнеш, портнеш, ала - бала, може и да стане по осезаемо, но тогава нещата са други......както и ако си дизел и, или имаш турбо.....
                          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                          Comment

                          Working...
                          X